Fredag

Hej hej, nu har jag varit här en hel arbetsvecka. I onsdags så var jag inne i London, åkte dit själv och var där i 4-5 timmar.. Gick runt lite, åt på Subway, fikade på Starbucks, vandrade vidare å hamnade i China Town, efter det hittade jag en affär och köpte en tröja, och sen gick jag in på ett ställe som kallas Trocadero, det är stort och har biograf, spelhall, bowling, bar etc.. där gick jag in för att gå på toa =P det var häftig där inne!
När jag väl hittade ut därifrån så gick jag förbi en sovounirshop och där spelades Bazzhunters engelska version av hans Boten Anna! Det tyckte jag var väldigt roligt, så jag stannade och skrattade lite.. sen gick jag vidare till Piccadilly circus, när jag varit där å fotat statyen så gick jag samma väg tillbaka, så när jag gick förbi den där shoppen igen så spelade de Bazzhunters låt en gång till =D
Igår var jag bara hemma, det var rätt dåligt väder och jag jobbade på mitten av dagen, så då var det ingen ide att åka in till stan. Idag har jag i stort sätt också bara varit hemma, gick upp till centrum här i Muswell Hill bara och mötte Sally (mamman) och Ariel för å gå till telefonaffären för att fixa min telefon, jag har ju min svenska mobil här och nu så har jag skaffat ett engelskt simkort och var tvungen att aktivera det så att jag kan använda telefonen. Sen gick vi till ett hotell som jag och marcus ska bo på när han kommer å hälsar på... Det var inte det finaste hotellet jag sett, ser mer ut som ett motell, men det får kanske duga, vi reserverade ett sovrum men vi ska fortsätta leta, så vi kanske hittar ett finare...
Den här kvällen så fick jag vara med när familjen "läste" sin välsignelse, de är judar så på fredagar läser dom den och äter "brödet" och dricker "vinet". Det var ganska kul att se, fick smaka på vinet och brödet, det var faktiskt väldigt gott, vinet smakar inte som vanligt vin, det är väldigt sött. Pappan och pojken hade sina små mössor på sig, och flickan hade också än, fast egentligen är det bara pojkar/män som har det men Ariel tycker att det är roligt, hon är ju bara 2 år. Och när det har sagt sin första välsignelse så pussas de :) Det tycker jag om, haha och sen den andra så dricker det och den tredje så äter de brödet. =)
Ikväll ska vi äta pizza! Vi vuxna alltså =D YEY!
sen tror jag att jag ska kolla på lite film =)
Have a great night!
/Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback