Ny dag

Hej hej, nu sitter jag på mitt rum här i england, Howard är på jobbet, Sasha på dagis och Sally är med Ariel i parken. Det är skönt att få en stund för mig själv, jag har varit ledig sen tio och kommer vara ledig fram till halv två. Nu sitter jag å lyssnar på lite musik som jag har lagt in på min dator från mp3n. Grannarna här håller på å bygger om och det är väldigt lyhört, så det låter som om dom är utanför min dörr och håller på. Svårt att avgöra ifall de e någon som kommer hem eller någon som öppnar en dörr hos grannen. Igår var jag med Sally och ungarna hela dagen, men idag tänkte jag ta lite timeout. Igår var vi å lämnade Sascha på dagis å sen lämnade vi in hans cykel på service. Efter det gav vi oss ut en sväng på stan, inte centrala London, utan bara här i området som heter Muswell Hill. Varje område har sitt egna lilla "city" med bio, restauranger å så. Det är inte alls som i Sverige, i Stockholm finns det ju inte ett city i varje område...
Idag är det inte lika fint väder som igår. Igår gick vi också på flygplans museum, det var coolt, men lite synd att Sascha blev så ledsen och bara skrek på sin stackars mamma. Sascha ville nämligen promt ha en leksak, fast han fick ett nytt pussel dagen innan. Och bara för att Sascha grät å skrek så började lilla Ariel också gråta.
Jag börjar jobba klockan 7 på morgonen, med att antingen hjälpa till att klä på Sascha om han är vaken, annars går jag ner och förbereder frukost åt alla. Desamma gör Howard eller Sally om de är nere i köket först. Vilket jag tycker är väldigt trevligt. Till frukost äter jag yoghurt med färska bär o färsk frukt :)
Nu börjar jag bli lite hungrig, jag tror att jag snart ska gå ner och äta lite soppa till lunch och kanske en macka, linssoppa, MUMS!
Jag längtar tills Karin kommer ner, känns som om det skulle vara lättare att gå ut och hitta på saker då. Egentligen borde jag väl ge mig ut ensam innan kanske, men det tar en stund med bussen att ta sig in, ungefär 30-40 minuter om trafiken går smidigt. Annars kan det ta typ en timme. Sen är jag inte helt säker på att jag hittar, även om jag skulle kunna fråga mig fram så klart, men jag vill komma in lite mer i språket, även om jag nu till och med tänker på engelska... haha
Jag känner mig väldigt nöjd med mitt rum, jag ska lägga upp  en bild så ni får se hur det ser ut, jag känner mig ganska hemma här redan. Oj nu har det börjat regna igen, usch usch haha :) tur att jag har köpt ett paraply då!
hörs imorn. /Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback