Bye bye Sweden, HELLO Tanzania!

Idag åker jag till Tanzania, planet lyfter 20.00 från arlanda. Incheckning klockan 18.00.
Min första gång i Afrika. Idag har jag tvättat och packat det sista, och nu sitter jag klar för att åka. Marcus kommer snart med lunch, Big Mac! Haha, ska bli gott :)
Vi som åker ska mötas på arlanda, terminal 5 klockan 17.30. Jag ska försöka vara där lite tidigare så man kan växla in pengar och kanske äta något till middag.
Det ska bli roligt, spännande och läskigt!
Som jag sa i förra inlägget, det är svårt att tänka på någonting annat!
Ska försöka skriva lite när jag kommer ner, om jag inte dampar på deras långsamma datorer förståss :p De har nämligen fått datornerna från våran skola för ett par år sedan :)
Vi kommer att bo på en skola som heter Karaseco, den ligger i Karagwe, som inte är en stad utan mer som ett område, jag vet inte om det är som Bromma eller mer som Västergötland. Vi har inte riktigt fått så mycket information.
Vi kommer också att göra lite utflykter till Bukoba som är en stad som ligger precis vid Viktoria Sjön (Victoria Lake) och förhoppningsvis till Mwansa, där det finns ett naturreservat som vi kanske kommer att få se lite vilda och coola djur! :P
Nu står min packning här på golvet, två ryggsäckar, en stor och en lite mindre.
Hörs snart igen!
xoxo Mavi89

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback