Torsdag

Idag träffade jag Stine, vi gick till starbucks å fikade. Det var mysigt å se henne igen =)
Imorn blire utgång, HOPPAS JAG! Vill ut ut ut!!
Hehe, på lördag ere fest här, vi ska ha en brasa i trädgården, och jag håller på å gör en gubbe som vi ska slänga på elden =P Det är nämligen så att den 5 november  här i england firar man (hånar man) en man som hette Guy Fawkes, som försökte spränga något i luften. Kommer inte ihåg om det var engelska parlamentet eller nåt sånt, den 5 november för många år sedan. Men han misslyckades, så nu firar man hans misslyckande genom att ha fyverkerier varje år den 5 november (men  de håller på typ hela veckan ut...) och så har man brasor och slänger en gubbe på elden. Våran gubbe är gjord med en kudde som kropp, ett kuddfodral stoppat med papper till huvud, strumpbyxor stoppade med papper till armar och ben =P
Nu ska jag gå å glo på de andra när de lagar mat inför lördag =P haha !

pussen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback