lördag

Skrevs i torsdag:

Blev inte Giraffe, paketet kom aldrig =( Så vi satt faktiskt här i onödan å vänta!! Irriterande!!

Så vi hyrde film och beställde hem pizza! Och inte vilken film som helst, utan The Parent Trap! =D (Föräldrafällan!!!)



Sen var man ganska uttråkad resten av dagen

                             
uttråkad eller vad?                 smookey..

Ikväll blire nog en tidig kväll att gå å lägga sig, börjar jobba klockan 7 imorn bitti och slutar klockan 18.00.
Vi ska se Föräldrarfällan, flickorna måste ju se den! Sen tror jag att  vi går en sväng, antingen till parken eller bara runt lite =)

På onsdag nästa vecka ska jag vittna, en kompis till mig har en förföljare, och nu ska det bli rättegång mot honom. Han har redan erkänt så den saken är klar, men domen ska sättas. Men eftersom jag bor här i London så kommer jag att behöva vittna via högtalartelefon. Det känns lite nervöst, jag som tycker det är läskigt att prata över telefon!! Men det kommer nog gå bra, ska jag ju bara säga vad som hände den där dagen då han blev "arresterad".
Den dagen var så himla konstig å overklig, kändes som om en dröm eller film eller något, jag har aldrig varit sååå involverad med polis och förhör å grejer!
Jag längtar tills allt det är över!

Jag har börjat fundera lite på jordenrunt resan som jag och Stine ska på. Vi vill ju helst åka nästa vinter, så runt december månad, men vi måste ju få ihop pengar innan, så man får se om man kanske måste skjuta upp det ett år. För dit vi ska åka, måste man ju bara åka när det är vinter i europa!

Vi har funderat lite på var vi kommer att börja, antingen blir det Thailand eller Malaysia, börjar vi i Malaysia, så blir det inget Thailand. Börjar vi i Thailand kommer vi att ta oss ner till Malaysia, vidare på alla småöar till Bali och sen ner till Australien. Efter Australien till Nya Zeeland och därefter upp till Hawaii och sist Kalifornien.

Efter den resan tänkte jag och xxxxxx bila runt USA.
Sen vill jag fortsätta antingen själv eller med någon (känner sig någon manad??) Ner via Mexico, Cuba, Haiti, Dominikanska republiken, alla småöar (Antigua & Barbuda, Dominica, Saint Lucia, Saint Vincent, Grenada etc), Venezuela för att komma till Brasilien, och sen antingen via Peru till Chile eller ner genom hela Brasilien och via Paraguay, Argentina och till Chile. Där jag vill avsluta min resa genom att stanna ett X antal veckor (obestämt än så länge) och sen flyga hem till Sverige.

Hur länge tror ni att jag blir borta? Tänkte nämligen göra hela resan i ett svep, så slipper jag betala dyra flygresor =P Förstår att pengarna inte kommer att räcka långa vägar, men nåt som är bra är att jag känner lite folk i både Australien och Kalifornien. Sen tänkte jag försöka jobba vägen fram. Man kan alltid vara "sommar-aupair" i Australien, Nya Zeeland och/eller USA. Det har jag ju erfarenhet av oxå, och man får bo gratis =P Vilket gör att jag kan spara in lite pengar, och samtidigt upptäcka staden man är i. Man får se, måste fundera lite och tänkte faktiskt ta lite risker genom att bara åka och hoppas på det bästa =P Haha, man måste våga ibland och bara ge järnet!

Nä nu måste jag sluta! Ha det bra!

xxxxx Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback