Fredag

Det har gått mer än en vecka... oj oj.. förra fredagen kom marcus å hälsade på =) Helt underbart!
Vi gick på upptäcksfärd i London, och såg allt som jag redan sett, plus lite till =P
Så det var super! På söndagen så åkte vi till Notting Hill för att gå på karnevalen som var där, det var fest på alla möjliga platsen i London den helgen, eftersom engelsmännen firade att nästa OS ska hållas här. Så på söndagen gav Kina över OS flaggan till England.
Det hölls en stor fest mitt i London, som ett visst antal "regular people" fick biljetter till (de gavs ut för ca ett halvår sedan) som kunde få vara med och festa med artisterna å även ett antal idrottare från OS. Vi andra som inte fått biljetter kunde se festen på en storbildskärm, på lite olika platser runt omkring London, bland annat på Trafalgar Square där man även kunnat följa hela OS.
Jag såg ingen storbildskärmstv i Notting Hill, men det var som ett party tåg... Såg tyvärr inte så mkt på grund av folkmassan. Men det spelades lite bra musik, och alla var i stort sätt glada.. Men det var typ lite festival, fast ingen sleep over, haha. Har lite bilder som visar lite av festivalen.
I måndags åkte marcus hem, det var jobbigt att behöva säga hejdå en gång  till =( Men han kommer igen i September =) Så det är ju bara en månad kvar =D
På kvällen på måndagen så träffade jag Esther, vi promenerade runt lite, satt å snackade på en bänk på Leicester Square och sen åt vi middag på Garfunkel's, det har blivit mitt nya hak tror jag, har ätit där väldigt många gånger under min lilla tid här i London. Sen på tisdagen så jobbade jag på som vanligt och i onsdags träffade jag Nina igen, vi möttes upp för en lunch, som råkade bli...juste = Garfunkel's! Haha =D Sa ju det! Vi kanske ska träffas imorn igen, för en lunch, men inte på Garfunkel's denna gång, hoppas jag! Hehe, förmodligen ska vi äta på Jamie Olivers restaurang, men det är bara kanske. Det vore väldigt nice om det blev så =) Så.. *hoppas hoppas*.
Har varit sjuk sedan igår =( Alltid lite boring, så jag gick upp till Muswell Hill centrum igår för att köpa halstabletter, men efter det så ville jag inte tillbaka hit på en gång, för det var några här som tittade på huset, familjen försöker sälja. Så då strosade jag omkring lite och hittade en second hand affär, som stödjer ett Hospice = ett sjukhus eller vårdhem för personer med obotliga sjukdomar. Jag gick in och kom ut väldigt nöjd med två "nya" tröjor, en halsduk och en bok "The Jane Austen book club" Har bara läst lite mer än ett kapitel och är redan helnöjd!
Idag ska jag bara vara här hemma och vila, har jobbat sedan sju i morse och ska sedan jobba ett par timmar i kväll. Men istället för att åka in till London eller liknande så tror jag att jag bara stannar inne och vilar upp mig, så jag blir frisk tills imorn. Karin kommer förresten en dag tidigare än planerat, så hon kommer den 1 september! Vilket är greeat! =D
Men nu ska jag gå ner å glo på tv och kanske läsa lite bok =P
pussss /Karolina

marcus london augusti

marcus i london i aug

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback