Måndag

I lördags var jag inne i London igen.. Åkte ungefär samma ställen som i onsdags.. men jag åkte också till Harrods och vandra runt lite.. =)

Satte mig på starbucks som vanligt för en latte hihi

Skönt å vara ledig.

I söndags (igår) åkte jag in igen men inte till samma ställe. Jag tog en annan buss som tog mig till London Bridge station och så gick jag därifrån till Southwark Cathedral och sen vidare till Tower Bridge =D efter bron passerar man Towern som är ett gammalt fängelse... ska gå in där en annan gång.. kände inte för det igår, var ganska otaggad.. Den delen av London e ganska boring, det finns inte så mycket att titta på när man går. Det finns bara dessa sevärdheter men inget kul att titta på emellan varje sevärdhet.. affärer eller liknande.. sen var det söndag också så då var alla caféer stängda nästan .. Men jag hittade tillslut mitt älskade Starbucks =)

Sen tog jag mitt take away latte och gick vidare mot nästa stora sevärdhet = St. Paul's Cathedral som var vacker, gick in och tände ett ljus för mammas kompis Ann.. känslosam stund.


Idag sov jag länge, det var skönt, behövde inte börja jobba klockan 7 idag.. jag börjar 13,15 så jag har ännu inte börjat klockan är bara 11,52.

Fick sms från en norsk tjej som också är au pair här ganska nära mig, ska träffa henne imorn. Det ska bli roligt! Hoppas vi har något gemensamt förutom att vi båda är skandinavier som jobbar som aupairer i england. Haha, det är iförsig ganska mycket gemensamt att ha med någon man inte ens träffat :P

Snart kommer marcus också och hälsar på, han kommer den 22 augusti, äntligen! Ska bli så skönt!

Idag har jag varit här exakt i en vecka, det känns som längre eftersom jag ändå hunnit vara inne London tre gånger, trodde inte att jag skulle åka in förän jag hade varit här i två veckor minst! Men jag är glad att jag har åkt in, för det har förgyllt mina dagar här.


På onsdag fyller Ariel 2 år och även hennes farmor fyller år, så då ska jag hjälpa till under kalaset, ska bli lite läskigt att träffa all familj! Haha, sen ska jag även sitta barnvakt på kvällen, eftersom de då ska fira farmorns födelsedag med en middag ute... Woho. Ska snart fixa mig i ordning för jobbet :P


Har inte pratat med Marcus idag, vilket känns lite tråkigt, känns alltid mycket bättre när jag pratat med honom på morgonen.


Aja bye! Pusss /Karolina


Kommentarer
Postat av: Christina

Du verkar ha d jättebra där. Va kul!

2008-08-11 @ 18:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback