oh my god!

FÖRSTÅ att jag åker på fredag, om två dagar. Jag har sådan resfeber, kan inte tänka på något annat, kan inte prata om något annat! Jag tänker hela tiden på min packning, hur jag ska duscha där nere, vad jag ska äta, hur jag ska lyckas smygsola! Känns som i nian när man "tjuvrökte", nu ska man "tjuvsola"! Helt sjukt.
Jag ska ju till Tanzania, åker med "Afrika Gruppen" på min skola, vi e nio tjejer som ska ner =) men de är kristna där och vääldigt konservativa och lever ungefär som på 50 talet i Sverige kanske ännu tidigare. Vi måste ha kläder som täcker knän, axlar, mage, rygg och självklart urringning. Jag kan förstå att man inte ska vara respektlös och gå runt i bikini kanske, eller utmanande kläder, men samtidigt skulle man ju kunna ha shorts som går typ ner på halva låren och linnen. Jag ska till ett land där det är ca 30 grader varmt och jag måste klä mig som en eskimå!
Herregud, man äger ju knappt ett plagg som täcker alla de ställena. Man får rota fram kläder som man aldrig använder och ha lager!

Eftersom jag åker på fredag så måste jag göra klart mitt projektarbete idag, vilket kommer bli jobbit, men snacka om att man kan slappna av sen! WOHO
Sova lugnt på planet ;) =P
Nu måste jag bege mig, ska sminka mig innan skolan. Joy!
xoxo Mavi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback